Leaderboard Nuffnang

Friday, December 7, 2012

Hati terusik....

Malam kelmarin cube tgk kembali video Hafiey yg diambil ptg tuh menggunakan hs Tok Pa. Bile bukak jr video gallery tuh rupa2 nya byk vidoe Hafiey ms kecil. Masa belajar berjalan sumenyer ada direkodkan.

Sebak seketika melihat video2 tuh. Tapi hati kene kuat. Lupakan sume yg dh berlalu dan tempuhi hari2 yg mendatang dgn lebih bersemangat utk Hafiey.

Buat masa skang, Hafiey dh buleh duduk jika kite letakkn die di posisi duduk dan boleh berdiri tanpa support jika letakkan dlm keadaan berdiri tp xlama dlm 5 minit.
Amat bangga dgn Hafiey sbb die mempunyai keinginan yg kuat utk berjalan.

Asal letak jr dlm posisi berdiri, kaki mst nk melangkah utk berjalan. Sabar dulu yer hafiey, kuatkan kaki dl nnt br blh jalan. Stabilkan diri utk berdiri br blh ajar berjalan.

Dr segi pembelajaran pn dh start ajar Hafiey ttg ABC, 123 dan juga warna. Alhamdulillah hafiey dpt menyebut few words dan cube juga untuk menyebut few words yg 3 suku kata.

Ape pun Perjalanan kita masih jauh, Hafiey. Semoga ibu akan terus bersemangat utk hafiey dan akan terus berusaha mencari rawatan yg terbaik utk Hafiey. Maafkan ibu jika kadang2 rawatan yg dilakukan menyakitkan Hafiey. Itu sume adalah untuk kebaikan Hafiey. Maafkan ibu jika kadang2 physiotheraphy yg dilakukan terhadap Hafiey adalah kasar dan menyakitkan Hafiey. Itu juga adalah untuk kebaikan Hafiey. Semoga hafiey juga mempunyai semangat yg kuat untuk pulih dan sentiasa berusaha melakukan ape yg di ajar. I know that u are a strong baby girl!


4 comments:

azieazah said...

Salam Shafa.
Maafkan saya agak tertinggal kisah Hafiey ni. Apapun Kak Azie harap seluruh ahli keluarga akan terus bersabar dan tabah dengan ujian ini. Moga yang terbaik saja.

Unknown said...

be strong kak :') im praying for her to get better and healthy :)

shafa said...

Kak Azie: thanks sbb sudi melawat..thanks for the advice and doa :)

Syera: terima kasih atas doa syera..moga doa iru diperkenankn Allah..amin :)

wakgelas said...

muger2 selamat semuanyeer tuk hafiey..,ehhHEe salam jumat dr wak yee